Lányos anyukák rémálma: csatok, hajgumik, masnik, szalagok mindenfelé! :)
2018. április 17. írta: Aancsi

Lányos anyukák rémálma: csatok, hajgumik, masnik, szalagok mindenfelé! :)


img_20180416_232335.jpgEz egy kicsit rendhagyó cikk lesz, mert ebben gyerekmunka nincs. Viszont szerintem praktikus, dekoratív és motiváló a gyermek számára, hogy rendben tartsa a hajba valóit. Ugye nem csak az én lányom tárolja teljes nyugodtsággal a csatokat, hajgumikat a szőnyegen, párna alatt, autó lábterében, asztalon, ablakban, mosógépben....stb. Ennek vége, erre tuti visszateszi majd! ;)
S ha ez még nem lenne elég, nagyszerűen lehet használni mesékben ábnak is! :)

 

 

 

Hozzávalók:
- fakanál
- alkoholos filc/fekete festék 
- műanyag kupak
- barbie ruha
- fonal/ajándékkötöző (ne legyen túl vastag, hogy a csatt meg tudja fogni)
- műanyag doboz
- ragasztópisztoly

 

 

Elkészítés:

img_20180416_110347_1.jpg

 Először a műanyag kupakot fúrjuk ki, hogy a fakanál nyele belemenjen. Ez tartja majd el szépen a szoknyát. Ragasztópisztollyal rögzítsük a megfelelő magasságban. Ezután a babaruhát ragasztjuk a fakanálra. Én levágtam a felső részt, és azt külön ragasztottam. 

img_20180416_111142.jpg

Ezután szemet rajzolunk, vagy festünk. Óvatosan az alkoholos filccel, mert a benne lévő festék szétfolyik kissé, ha a fakanálhoz ér. Festékkel, vagy fába égetéssel esetleg pontosabb arcot lehet készíteni. Ha ez megvan, adott hosszúságú fonalakat vágunk, amiket kisebb adagokban (Nálam 6 szál volt egy adagban) középen összecsomózunk. A csomózott részt ragasztjuk a baba feje tetejére, ez a "választék" a baba hajában.Én 4 adagot ragasztottam a fakanál peremére, majd megfordítva hátulra csak szimpla sorokban lógattam lefelé a tincseket. Nem kell annyi haj, mint egy igazi babának, mérlegeljük, mennyi csatt felfogására kell fonal. A legvégén az egészet egy műanyag dobozba állítom az egyensúly végett. Rakhatjuk bármi másba is, ami kéznél van és elegendő stabilitást ad a bábunknak. A dobozt is kilyukasztottam, majd beleállítottam a fakanalat. 

img_20180416_232453.jpg

A legvégén jöhetnek a csatok és kész is van :)

img_20180416_232817.jpg

 A hajgumiknak égetéses technikával, festéssel készült dobozkát készítettem, a színeket, képet a lányom választotta rá. Remélem ettől majd nemcsak ki hanem befelé is lelkesen pakol :)

További infók hasonló, akár névre szóló dobozokról:

KATT-----> Pirodesign Facebook vagy Pirodesign

img_20180417_132644.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://torpikucko.blog.hu/api/trackback/id/tr8713841932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása