Őszi dekoráció
2018. szeptember 22. írta: Aancsi

Őszi dekoráció

img_20180922_114256.jpgEgyik nap, mikor a tesót vártuk kint az udvaron, leült a kisfiam (lassan 2 éves) egy fa alá. Túrta a homokot, csodálkozva tanulmányozta a földből itt ott kilátszó gyökereket. Majd megpillantott egy kis kupac már lehullott falevelet a porban. Egyből belemarkolt, és tágra nyílt szemekkel kérdezte mi az. Ekkor beszélgettem először az őszről, falevelekről vele. Ennek az emléknek a kapcsán készítettük el ezt az őszi dekorációt.

 

 

 


 Ha még több ötletre vagy kíváncsi, várlak a FACEBOOK OLDALamon illetve a blog CSOPORTjában is, ahol már rengeteg ötlet gyűlt össze általam és a lelkes csoporttagok által is! :)

 

Amire szükséged lesz:
- falevél sablon (letöltheted ITT)

- ecset (hagyományos, vagy bébi ecset, nálunk most csak hagyományos volt kéznél)

- vízfesték

-víz

-karton doboz

-gyurmaragasztó

- rajzlap (félfamentes vagy famentes)

 

Először a sablonból kivágtam a leveleket és a papírra rögzítettem gyurmaragasztóval. Fontos, hogy a szélein jól odatapadjanak, hogy festéskor ne tépje fel.

img_20180922_105340.jpg

Ezután kezdődött a festés, szabadon, olyan színekkel amikkel szerette volna. Nagyobbakkal már lehet kifejezetten az ősz színeire koncentrálni, neki koránál fogva a szabad festés és felfedezés még a legnagyobb élmény. Kitartástól függően változó, hogy hány levelet és mekkorákat helyeztek a szintén egyénileg kiválasztott méretű papírra. Mi most egy A4-esnek megfelelő lapon dolgoztunk.

img_20180922_111342_2.jpg

Miután a faleveleket kifestette, és befejezte a munkát, én kiegészítettem még a hiányzó részeket. Ezután kis száradási időt hagyva, leszedegettem a gyurmaragasztóval rögzített mintákat, majd egy kartondobozból keretet vágtam ki neki. Ezután a kerethez rögzítettem a rajzot, és készen is lett az alkotás. 

img_20180922_112716_1.jpg

Egy kis zene és verselés, a falevelekről:

Egy kis huncut szélgyerek
falevelet kergetett.
Összevissza kavarta,
feldobálta magasra.

Rászórta a fejemre,
leráztam én nevetve;
feldobáltam, fel az égbe,
kapaszkodjon meg a szélbe!

(forrás: Suliháló)

__________________________

Kinézek az ablakon,
Falevél egy nagy halom!
Már a földet takarja,
A szél összekavarja.

(forrás: Suliháló)

___________________________

Gryllus Vilmos: Őszi falevél -----> KLIKK

 

Ha tetszett a bejegyzés, várlak a FACEBOOK OLDALamon illetve a blog CSOPORTjában is, ahol már rengeteg ötlet gyűlt össze általam és a lelkes csoporttagok által is! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torpikucko.blog.hu/api/trackback/id/tr4214255471

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása